Sunday 12 January 2014

Berhijrah ke UK~

Assalamualaikum...

Siap 2 post sekali aku buat harini...semangat betul...abaikan kesemangatan aku berblogging...


di KLIA dengan mak, abang, sepupu, pak cik dan mak cik...terima kasih sebab sudi hantar! ngee~

Aku dapat tawaran sambung Master under MARA...aku sambung kat Imperial College London atau ICL...
aku amek Reproductive and Developmental Biology...field aku amek ni course based tapi akhir tahun nanti aku kena wat mini research...tapi setahun je la aku duk sini..,dah course dia pun setahun je... (^^')

Aku kira da lambat sebenarnye sebab kelas start 28 September 2013 tapi aku fly 10 Oktober 2013...ni semua gara2 MARA process lambat application aku...aku kira bertuah gak sebab masa nak fly, tiket MAS murah gile!...semua ongkos total dia RM 1900.00...so tak adalah nak kene layover mana2 pastu tukar flite... ^_^

Alhamdulillah Dia permudahkan urusan aku...ameen!


MAS koyakkan tiket!..huduh jadinye tiket aku...

13 jam duk kat dalam flite...fuh~ kematu tulang punggung...nasib baik kakak aku pilihkan tempat yang best...siap orang sebelah jelez sebab aku leh luruskan kaki...kah3! Aku sampai dalam kul 4pm 10 Oktober 2013 pas aku bertolak kul 10am...jangan korang pelik lak sebab jarak masa Malaysia ngan UK is 7 jam... 

beg2 aku...ade lagi satu beg Deuter 80L...besar gedabak weiii semua beg aku...*abaikan muka sememeh sebab aku penat kemas beg malam sebelum nak bertolak pagi sok nye wokeh!*
(gambar ihsan dari kakak aku...kah3)

Bila sampai aku wassap kawan aku yang memang dah ada kat sini, sebab memang awal2 dia cakap nak datang amek...kedekut lah sangat weiii airport Heathrow ni...45 minute je limit dia nye free wifi...huh!
Bila aku da wassap kawan aku, limit da mati! gelabah gile masa ni! sebab dia tak tau nak jemput aku kat mana...alahaiii....

Dont worry sebab tak lama tu dia datang fetch aku...tq frenz! muah3...sayang ketat2...oh btw kawan aku tu perempuan okay! take note ^_^

Aku sampai tu dah malam...so duk la tumpang bilik kawan aku tu...lepas2 tu baru aku check-in kat bilik aku...kitorang tak duk satu tempat walaupun...............................sila baca bawah~kah3...

Sok nye kelas da start! yeay! Happy plus gelabah pun ada gak...yelah selama ni belajar semua classmate MALAYSIAN...datang sini aku ngan kawan aku tu je Malaysia okeh! oh btw kawan aku yang datang jemput tu satu kelas ngan aku dari aku undergrad...panjang jodoh persahabtan kitorang...amen3!!

Majoriti semua pun orang local, kalu yang bukan local dorang dari negara lain tapi dah lama bermaustatin kat UK...so da ala2 macam local la dorang ni...dari 23 orang dalam klas, aku ngan kawan aku je Malaysian! bangga seh!...ya aku tau tak baik riak...kah3...

Macam mana rupa campus aku nanti aku wat entry lain...stay tuned! ^_^

Bye~^_^

p/s: sayang plak aku rasa tak amek gambar dalam flite dan gambar beg2 aku~ (-_-')



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...