Monday 13 January 2014

Boxing Day in London! ^_^'

Assalamualaikum...

setiap tahun, UK akan mengadakan satu  SALE besar-besaran di mana semua outlet akan reduce kan harga die secara mendadak! ada yang sampai 70%...fuh memang mencabar poket aku...dah la aku baru sampai London, terus plak ada SALE macam ni kan...

BOXING DAY!

jangan tanya aku napa nama die Boxing Day, sebab aku pun tak tau...kah3!...yang aku tau ianya akan berlaku setiap 26 Disember! :P

yang menakjubkan aku, Boxing Day ni dah macam public holiday kat sini...bank tutup wokeh! heh~
yelah kesian plak kan dekat wanita2 yang keje bank, orang sedap2 bershopping, dorang kene kira duit kat bank...aku setuju UK buat macam tu...itu maknanya dorang paham kehendak wanita...well done UK Gov! haha... :D

aku pun dok pulun la shopping...tapi, aku shopping untuk family aku kat Malaysia...kih3...
aku da siap2 minta family aku bagi list apa dorang nak aku belikan...kakak aku plak dari sebelum aku bertolak duk ingatkan pasal SALE ni...heh~

meh usha apa aku beli...weeee~

1. BEG NEXT



kat NEXT ni memang aku usha beg je...murah gak la...tapi sayang sebab aku datang lambat...so dapat rembat yang ni je...memang licin wokeh area beg ni! da la nak masuk ni nak kene beratur...whatthe??...tapi demi beg aku relakan jua...kah3( -_-')

dua dua ni kakak aku punya...harga total 28 pound!! bagi aku sangat berbaloi! ^_^



ni plak beg silang tuk anak buah aku...aku rasa comel so aku rembat je...haha...

2. Jaket River Island



abang aku yang no.2 plak pesan jaket...habis semua kedai yang jual baju-bajuan laki aku masuk...kah3...
mujur lah abang aku ni memang saiz aku je...so aku test pakai...muat2! paling je tepi semua mata duk tengok aku...heh! 

25 pound! memang berbaloi2! 

3. Telescope Hamleys



aku saja je masuk Hamleys ni...kawan aku yang beria nak masuk...sekali aku terpandang telescope ni...10 pound! terus aku rembat...oh btw ni anak buah aku punya...hihi...


4. Pan DEBENHAMS


tuk mak aku...


bila da habis pusing2 kat Oxford Street tu, baru aku perasan aku tak beli pape tuk diri aku...(-_-')
tapi memandangkan barang penuh kat tangan, datang la idea! ting!!!!....

kitorang terjah Primark!...kah3...tapi kitorang pegi lepas balik simpan barang kat umah aku...umah aku ngan Oxford Street ni dekat je...naik satu tube je...

tuk aku.........
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

tada~~ 4 pound...aku beli kat Primark...^_^'


aku terjah Clark sebab sis-in-law aku pesan kasut...terkejut beruk aku bila aku da pilih satu kasut ni, tetiba ada sorang sales boy ni cakap ngan kawan aku:

"jangan beli kasut ni, ni kulit bab*"

what???? eh kasut dia ada ke yang kulit bab*??! @_@ yukkkksss....
tapi aku tak tau la kat Malaysia ada yang kulit bab* ke tak...wallahualam~  (-_-')


overall, SERONOK + PENAT + PUAS!! *lompat bintang*

tapi kalau nak pegi lain kali, aku nasihatkan kluar awl2...memang cepat licin woooo.... :D

Bye~^_^

p/s: arini da start kelas after cuti panjang dari Winter Break... :D


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...