Tuesday 14 January 2014

Jalan2 Singapore....

Assalamualaikum...

ni cite tahun lepas...aku teman kawan aku yang teman kawan die...heh?~(-_-')...haha...
tak lama pun kitorang kat sini...2D1N...



kitorang stay kat Hotel 81...hotel ni berlambak kat sana...so nak specify lagi, kat Foch Rd...aku tak ingat berapa sebab kawan aku yang membayo (^_^)V...tapi ni antara hotel yang termurah kat sana...dalam dia pun bersih...kitorang amek bilik yang satu katil queen, berhimpit la 3 orang atas katil...kah3...

sampai2 je dalam tengahari cam2, aku dan kawan aku pegi merayap sekitar tempat hotel...kawan dia plak ada meeting kat National University of Singapore...



depan restoran apa ntah...cantik plak deko luar dia...kitorang pun dengan selamba posing la amek gambar...kah3! 


mula2 aku ingat kan shopping compleks, rupanya ni salah satu universiti kat sana...kah3! memang kalau dari luar tak nampak mana pun yang ni sebenarnya universiti (-_-") bila dah tau, apalagi kitorang pun blah...haha..

oh aku sebenarnya pegi time bulan pose...so lepas da penat pusing2 tu, kitorang cari tempat makan plak...banyak restoran halal kat sana...end up jumpa satu restoran nasi ayam...restoran ni kitorang pre-book masa pusing2...


berbuka dengan nasi ayam... (^_^)

keesokan harinya, aku dan kawan aku plan pegi Sentosa Island sebelum balik...yelah rugi kaooo kalau tak pegi sebab ni one of the attraction kat sana...so awl2 pagi kitorang bertolak...


nak ke Sentosa Island tu kene naik cable car...gayat woo~sebab tinggi sangat! (-_-)'






daripada atas cable car ni dah bole nampak theme park dia...besar~ tapi aku tak masuk pun theme park dia...tak mampu~kah3...insyaAllah lain kali aku datang ngan family aku, masa tu wajib! aku masuk~~ ^_^

dah sampai kat atas tu, kitorang pusing2...amek2 gambar...makan2...eh?! pose la~~ kah3!






ni aku membelakangi patung Merlion yang besar tu...


nak datang area ni kene turun escalator~(^_^)


lama jugak lah kitorang kat atas tu...ada satu spot kat atas tu, kitorang rehat...aku lah yang nak rehat sebenarnye...sebab rasa penat ya amat...mana tak nye tengah pose kot! fuhhh~~

da agak2 puas aku pusing2 kat sini, aku pun blah...naik balik cable car yang naik tadi pegi main island...turun je main island, kitorang terus berlarian ke airport...hihi...


lain kali aku mesti datang lagi! (^_*)v 

p/s: dulu aku pegi tak ada kawan Singapore, so tak best sebab tak ada tour guide! ;p

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...