Thursday 16 January 2014

Ke'keliruan' Nama Ku~eh!

Assalamualaikum...

sebelum aku cite meh aku bagi nama penuh aku...

ZAHIRRAH BEGAM^_*

ramai yang tanya aku apa maksud BEGAM? 
ada plak kawan2 aku yang kalau jumpa je orang yang ada nama Begum duk tanya adik ke, sepupu ke, sedara mara ke...padahal aku tak kenal punnnnn...haisshhh (-_-)'

aku tak marah pun kalau orang duk tanya...kah3...dengan senang hati aku jawab... :D


ni salah satu daripada yang kawan aku tanya...die came across nama Begum kat tempat kerja die kot...tu lah standard jawapan aku kalau orang tanya...kalau korang Google kat kamus plak...

 

paling common maksud die...
GELARAN WANITA GOLONGAN ATASAN PAKISTAN ngee!~ ^_^

yang campur Pakistan is belah mak aku...bila aku tanya mak aku, die pun tak tau! kah3!! so aku amek pendekatan tiru maksud Encik Google... ;p

Nama Begum kat nama aku tu sebenarnya salah eja! dush kat nurse yang tulis nama aku dulu...ikutkan ejaan betul die patutnya BEGUM...nurse tu pegi tulis BEGAM...haihhhh.. -_-'

nama ni memang turun temurun dalam family aku...dari nenek belah mak sampai lah ke adik beradik aku...kezen2 perempuan aku tak ada plak! napa eh? bagus soklan tu...nanti aku tanya mak cik n pak cik aku... tak pernah terpiki plak aku nak tanya...haha...^_^ tapi nama ni dah stop sampai generation aku je...kenapa tak diteruskan jangan tanya!...sebab aku pun tak tahu~~mih3...

Bye~^_^




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...